چکیده: به دلیل تزریق جریان نشتی به صفحه زمین و مولفههای فرکانس بالا به لینک DC در سیستم درایو موتور BLDC سرعت بالا و احتمال ایجاد تداخل در عملکرد سایر تجهیزات، ارائه روش مناسب جهت غلبه بر تداخل الکترومغناطیسی تولیدی ضروری به نظر میرسد. در این مقاله، مدل فرکانس بالای موتور با چند راهکار جدید به کمک تحلیل المان محدودِ بهکار رفته در نرمافزارMAXWELL استخراج شدهاست. مدل فرکانس بالای کلید قدرت نیز به کمک مدلهای سادهی معرفی شده در مراجع مختلف و دادههای برگهی اطلاعات کلید مورد نظر بهدست آمدهاست. در نهایت، روش پیشنهادی نیز جهت کاهش نویز بر اساس طیف فرکانسی جریان خط DC و جریان نشتی از موتور به شبکه زمین به کمک فیلترگذاری و مدار اسنابر پیشنهادی انجام گرفتهاست. روش پیشنهادی به خوبی توانسته است مقدار بیشینه جریان نشتی را بهطور موثر کاهش دهد و مولفههای فرکانس بالای جریان لینکDC را بهطور قابل توجه تضعیف نماید.