پرسش‌های متداول

چگونه مقاله خود را ارسال کنم؟

با مراجعه به پایگاه الکترونیکی نشریه و پس از مطالعه راهنمای نویسندگان، مقاله خود را ارسال کنید.

من ثبت نام کرده‌ام اما حساب کاربری من فعال نشده است. باید چه کار کنم؟

هرگاه شما در سامانه ثبت نام می‌کنید، ایمیلی دریافت می‌کنید که حاوی یک لینک فعالسازی است. برای فعالسازی حساب کاربری خود حتما باید بر روی آن لینک کلیک کنید. اگر چنین ایمیلی دریافت نکردید، لطفا صندوق spam را چک کنید.

اگر نام کاربری و رمز عبور خود را فراموش کنم، چه کار باید بکنم؟

بر روی گزینۀ ورود به سامانه در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید. سپس بر روی گزینۀ رمز ورود به سامانه را فراموش کرده‌ام! کلیک کنید. آدرس ایمیلتان از شما درخواست خواهد شد. سپس ایمیلی دریافت خواهید کرد که به شما اجازۀ تغییر رمز ورود را خواهد داد.

آیا لازم است همه نویسندگان مقاله در سامانه ثبت نام کنند؟

خیر. لازم نیست. تنها نویسندۀ مسئول در سیستم ثبت نام خواهد کرد. اما همۀ نویسندگان باید از مکسئولیت خود در رابطه با مقاله آگاه باشند. ترتیب نام افراد و مسئولیت هر یک از آنها باید در مقاله شفاف باشد.

آیا می توان مقاله خود را به چند نشریه ارسال نمود؟

خیر. این خلاف اخلاق در نشر است. اگر چنین کاری صورت بگیرد مقالۀ شما چاپ نخواهد شد؛ و اگر چاپ شده باشد از آن صلب اعتبار خواهد شد. سپس نام شما در لیست سیاه مجله قرار خواهد گرفت و هیچ مقالۀ دیگری از شما پذیرفته نخواهد شد.

چگونه می توانم با مدیر و پرسنل این نشریه در تماس باشم؟

 ابتدا پاسخ پرسش‌های خود را در پرسش‌های متداول جستجو کنید و اگر پاسخی نیافتید می‎توانید از طریق پست الکترونیک اختصاصی و یا بخش تماس با ما در سامانه هر کدام از نشریات سؤال خود را مطرح کنید، حداکثر ظرف سه روز کاری به شما پاسخ داده خواهد شد.

چگونه مقاله ارسالی را پیگیری کنم؟

فقط نویسنده مسئول مقاله می‌تواند آخرین وضعیت مقاله را از طریق سامانه نشریات در پرونده مقاله مشاهده کند، هرگونه تغییری از وضعیت مقاله به نویسنده مسئول اطلاع داده خواهد شد و سایر نویسندگان می‌توانند از طریق نویسنده مسئول در جریان وضعیت مقاله قرار گیرند.

اخذ پذیرش مقاله چقدر زمان خواهد برد؟

1. پس از ارسال مقاله توسط نویسنده به سامانه، در مرحله اول مقاله از نظر رعایت راهنمای تدوین (حداکثر ظرف یک هفته) توسط کارشناسان نشریه بررسی خواهد شد. (لطفا جهت تسریع در روند فرآیند داوری، قبل از ارسال مقاله، قسمت راهنمای نویسندگان را به دقت مطالعه کنید و مقاله را به طور دقیق بر اساس راهنمای تدوین موجود در سامانه تنظیم و ارسال کنید).


2. در صورت پذیرش در مرحله اول، مقاله در مرحله دوم از نظر کیفیت محتوا و مرتبط بودن موضوع توسط سردبیر، دبیر تخصصی و کمیته علمی مورد ارزیابی اولیه قرار خواهد گرفت. این مرحله معمولا یک هفته به طول خواهد انجامید.


3. پس از پذیرش در مرحله دوم، مقاله به حداقل دو داور ارسال خواهد شد. فرآیند داوری مقالات بدین شرح است:
   1. اگر دو داور مقاله را رد کنند، مقاله رد خواهد شد.
   2. اگر نظر یک داور بازنگری و داور دیگر رد مقاله باشد، مقاله برای داوری سوم ارسال و با توجه به نظر داور سوم بر اساس مورد 1 و 2 تصمیم گرفته خواهد شد.
   3. اگر نظر دو داور بازنگری مقاله باشد مقاله برای بازنگری به نویسنده داده خواهد شد.
   4. پس از اینکه نویسنده مقاله را بر اساس نظر داوران اصلاح و ارسال کرد، مقاله به یکی از داوران برای ارزیابی تطبیقی داده خواهد شد.


هر هفته ایمیلی برای یادآوری به داوران ارسال می‌شود و در صورت عدم داوری مقاله پس از یک ماه، مقاله از داور پس گرفته شده و به داور جدید داده خواهد شد. با توجه به میزان اصلاحات درخواستی و نقطه نظرات داوران و سرعت و دقت انجام اصلاحات توسط نویسندگان، اخذ پذیرش در این نشریه حدود 4 ماه (در صورت تایید نهایی داوران) به طول خواهد انجامید.

آیا ارسال مقاله به نشریه هزینه دارد؟

خیر- نشریه های دانشگاه جامع امام حسین(ع) هزینه ای بابت داوری و انتشار مقالات دریافت نمی کنند.

نامه پذیرش مقاله چگونه می توانم دریافت میکنم؟

هنگامی که تمامی اصلاحات لازم بر روی متن شما انجام شد و داوران و در نهایت سردبیر و هیئت تحریریه نوشتۀ شما را تایید کردند، نامۀ پذیرش خود را از طریق پروفایل خود می توانید دریافت کنید.

آخرین شماره چه زمانی چاپ خواهد شد و چگونه می توانم مشترک نشریه شوم؟

نشریه‎ های دانشکده برق دانشگاه جامع امام حسین(ع) در حال حاضر فقط به صورت دیجیتالی و مکتوب منتشر می‌شوند و نسخه الکترونیکی بر روی سامانه‌های مذکور به صورت رایگان قابل دریافت است. نسخه مکتوب فقط به تعداد مقالات منتشر شده و نویسنده مسئول می تواند به صورت حضوری نشریه خود را دریافت نماید.